Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op ziekten.startpagina.nl

Thorasic Outlet Syndroom

Tjerkje
13 Aug, 2004 05:05

Ik ben al diverse keren aan mijn handen geopereerd. Rechterhand: 2 x aan Carpale Tunnel Syndroom en een diepliggende ganglion.

Linkerhand: 1 x aan Carpale Tunnel Syndroom.

Klachten aan rechterkant blijven. Dikke vingers, tintelende bovenkant (afknelling van zenuw en ader vanuit de nek) van mijn hand (binnenkant hand betekent CTS), met zelfs bleek worden van mijn gehele arm.

Nu heeft een arts in Belgie vastgesteld dat ik een zeer ernstige Thorasic Outlet Syndrome heb. Mogelijk als gevolg van al die operaties. Hierover is weinig bekend. Oftewel het probleem is moeilijk op te lossen. Heb al een jaar fysiotherapie achter de rug, om mijn houding te veranderen. Helaas tot op heden weinig resultaat. Statische houdingen (achter computer e.d.) geven binnen een uur al problemen in nek, schouder en arm. Daarom ben ik inmiddels ook al van baan veranderd, zodat ik nu een baan heb waarin ik constant in beweging ben. Wie kan mij helpen aan Nederlandstalige informatie over dit onderwerp en/of wie heeft hier ook ervaringen mee? Wie weet oplossingen of richtingen aan te geven hoe is verder aan gerichte hulp kan komen.

carin
08 Sep, 2004 10:42

Hallo tjerkje

ik herken je klachten, omdat ik in 1983(was ongeveer de 3e)als een van de weinigen geopereerd ben aan het syndroom,daarvoor al jaren met fysiotherapy bezig geweest,maar op een gegeven moment werd het zo pijnlijk dat dit niet meer mogelijk was,ik heb een half jaar niet meer kunnen werken,en heb alle dokters gezien die er in een ziekenhuis werken reumatoloog,neuroloog internist orthopeadisch chirurgen en ga zo maar door.waarschijnlijk was dit syndroom toen nog niet zo goed te herkennen.

uiteindelijk hebben ze door middel van een operatie via mijn oksel mijn eerste rib verwijderd,na ongeveer 2 maanden was ik pijnvrij en kon ik mijn werk weer hervatten,ik moet wel zeggen dat je sneller gevoelig blijft voor spierproblemen en b.v. boven mijn hoofd werken blijft wat moeizamer gaan,maar al met al heeft deze operatie voor mij wonderen verricht.

als je info wilt moet je eens naar www.startpagina.nl gaan en intypen Thorasic outlet syndroom,dan krijg je een scala aan pagina,s over dit onderwerp,je kunt ook eens advies vragen aan een vaatchirurg.

ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen,en ik wens je beterschap toe.