Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op ziekten.startpagina.nl

bloed spugen

schorpioen
20 Jul, 2005 17:30

vandaag heb ik toen ik een video spel aan het spelen was ( wat voor een hele rustgevend tijd zorgde) kreeg ik opeens een bloed smaak ik mijn mond en toen ik bij de wasbak even een keer ging spugen zag ik al meteen een rode klodder spug waardoor ik gelijk al schrok en spugte vervolgens 5a10 keer totdat er geen bloed meer was

wat zou hier de oorzaak voor kunnen zijn

(ik ben 17 jaar en ben een jongen)

zou er iemand aub mij verder kunnen helpen ?

Bewerkt 08 Apr, 2012 23:29
a1
21 Jul, 2005 05:36

Het verhaal lijkt mij niet erg verontrustend.

Zeker niet als het “gewoon” bloed was.Het zou je tandvlees kunnen zijn of ergens

een wondje in je mond/keelholte of een tongbeet(je)

Soms onstaat zo iets zonder aanwijsbare reden. Bij zeer donker rood gekleurde

vloeistof zou het uit je maag kunnen komen, maar dan vind je het meestal ook in je ontlasting, en dan is het misschien iets meer om in de gaten te houden.

Ook als het niet al te veel was zou ik mij niet druk maken.

Een paar druppels bloed vermengt met speeksel ziet er al snel als veel uit.

Uiteraard kan je altijd (zeker als het meer blijft voorkomen) en jij je erg ongerust blijft maken even naar je huisarts/tandarts gaan maar zelf zou ik zeggen “game on” en niet tijdens een achtervolging op je tong bijten.

Groetjes Dirk (ambulanceverpleegkundige)

joop
24 Sep, 2005 16:51

of keelkanker

Marc
05 Apr, 2010 21:40

Heb een vraagje,soms na een lastige zware dagtaak spuug ik soms wat bloed uit.Soms heb ik een metaal smaak in de mond,bloed dus.Ik neem per dag 3 pilletjes previscan(bloedverdunner),daar ik een zware trombozepatient ben.

Het werk dat ik doe is me veel te zwaar,en kan het niet meer aan.Ik voel aan mezelf dat mijn lichaam het niet meer aan kan.Ik ben een man van 54 jaar,1.90m groot en weeg 110kg.

Kan U mij goede raad geven,om mij eventueel te helpen voor er iets fataal gebeurd.

Groetjes,Marc

nadia
04 Feb, 2011 21:08

hooi even een vraagje ,,

ik heb een vriendin die sinds eigenlijk al een tijdje ( ongeveer 2 maanden) bloed ophoest en spuugt.

ze is supper eigenwijs en wilt dus niet naar de huisarts.

ze heeft last van haar longen ,, en nu hoorde ik laatst over een ziekte ( sorry ben de naam vergeten !)

waarbij er zeg maar een soort infectie/ontsteking achtig iets in je longen komt ,, en als dat té lang duurt ,, dat het dan kan omslaan

tot mischien zelfs kanker.

nu is mijn vraag ,, is dit echt zo of niet?

ze spuugt best vaak bloed op hoesten ook! bloed spugen doet ze ongeveer 3x op een dag , soms nog vaker!

hoesten iets minder ongeveer 1x op een dag ,, soms 2x.

ik hoop dat umij kunt helpen?

alvast bedankt!!

groetjes nadia

Liza.
30 Mrt, 2011 09:33

wat is de oorzaak van bloedspugen?

is het ernstig?

een vriendin is duizelig en spugt bloed (proppen) ??

erica199219511@hotmail.nl
25 Jul, 2011 20:06

hoi hoe erg is het als je bloed spuugt want een goede vriend van me doet dat nu al een aantal dagen en wat kan het wezen is het ook besmetelijk en zo ik wil graag snel antwoord er op hebben groetjes erica

olaf peters
08 Apr, 2012 23:29

Man, 51 jaar redelijk zware roker met COPD, en stresskip. Sinds enige weken meer benauwd dan/als ik gewent ben. ‘S morgens veel donker bloed in mijn spuug, overdag is het fluim spugen meer helder van kleur(bloed). Blijf er redelijk nuchter onder, maar met veel praten krijg ik een rauwe stem en last van het formuleren van juiste zinnen. Ga lange gesprekken uit de weg omdat de beperkte lucht die ik bezit merkbaar voor mijn persoonlijke omgeving, alsmede werksituatie aan het worden is.Weet niet of het relevant is- maar heb ook veel last van mijn ogen en pijn op de borst. ’S avonds om 22.00 uur ben ik een wrak.

Doktersbezoek noodzakelijk?

Of is dit een tijdelijk iets?